برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به گوگل کروم، فایرفاکس، اپرا و یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید
بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

معماری بازار بزرگ تهران بدین صورت بوده که در ابتدا بازار تهران بدون سقف بود که در طی سال‌ها و توسعه زندگی شهرنشینی این بازار نیز دچار تغییرات اساسی شد و قسمت‌های زیادی در این ساختمان تاریخی نوساز شده و تغییر یافتند. امروزه قسمت‌هایی مانند بازار امیر، سر در سبزه میدان، چهارسوق بزرگ و مسجد جامع از آثار بجامانده محسوب ‌می‌شوند. در حال کلی، معماری این بازار بدین صورت است که با ۲۲۰ سال قدمت دارای معماری به سبک قاجار است و قسمت‌های قدیمی بازار دارای معماری طاقی و گنبدی شکل در قسمت‌های سقف دارند و نور نیز از طریق سوراخ‌های آجرها به داخل ‌می‌تابد، همچنین ‌می‌توان گفت بازار بزرگ تهران دارای معماری خاص و پیچیده سنتی است. راهروهای پیچ در پیچ، طاق‌ها و هواکش‌های سنتی جزو زیبایی‌های معماری این بازار به شمار ‌می‌روند اما این روزها با معماری جدید و مدرن رنگ و رویی خاصی به بازار داده شده، با این حال ماهیت سنتی با اجزای داخلی حفظ شده و هنوز هم یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران به حساب می‌آید.

نحوه دسترسی به بازار بزرگ تهران

عزیزانی که قصد خرید و دیدن به بازار بزرگ تهران را دارند از طریق مترو و اتوبوس و تاکسی از هر نقطه تهران   دسترسی آسان دارند. برای دسترسی به وسیله مترو باید برای این کار از طریق خط شماره ۱ یعنی تجریش به کهریزک استفاده کنید و در ایستگاه ۱۵ خرداد پیاده شوید که با کمی پیاده روی به بازار برسید. اگر ‌می‌خواهید با تاکسی بروید، باید از صادقیه و آزادی سوار تاکسی‌های خطی شوید و به آسانی به بازار دسترسی داشته باشید یا اینکه در صورت استفاده از اتوبوس ‌می‌توانید از خط تجریش- راه آهن استفاده کرده و در ایستگاه میدان منیریه یا امام خمینی (ره) پیاده شوید و بقیه مسیر را به وسیله تاکسی یا پیاده به خیابان ۱۵ خرداد بروید. پس نگران دسترسی به بازار تهران نباشید، زیرا از هر نقطه شهر چندین گزینه برای دسترسی شما وجود دارد، فقط باید خودتان تصمیم بگیرید که از چه وسیله ای ‌می‌خواهید استفاده کنید.

ساعات بازدید از بازار بزرگ تهران

بازار تهران جمعه‌ها و روزهای تعطیلات رسمی وفات تعطیل است. در روزهای عادی شنبه تا چهارشنبه نیز ساعت کاری از ۹ صبح تا ۶ عصر است، البته اصناف مختلف ساعت کاری متفاوتی دارند ولی در حالت کلی بازار تا عصر دایر است ولی برخی از بخش‌های خارجی بازار تا ساعت ۸ شب فعالیت دارند. همچنین روزهای پنج شنبه نیز ساعت کاری بازار تا ساعت ۲ ظهر است که بخش‌های خارجی تا ۵ عصر دایر هستند. با این اوصاف اگر ‌می‌خواهید در ساعات خلوت و همراه با آرامش از بازار تهران بازدید کرده و خرید کنید، پیشنهاد ما اینست تا در ساعات اولیه صبح بروید و تا زمان ناهار خریدهایتان را انجام داده و خودتان را در یکی از رستوران‌های معرفی شده مهمان کنید.
جاذبه‌های دیدنی نزدیک به بازار تهران

بازارچه عودلاجان: ۲.۵ کیلومتر
پارک شهر: ۲.۶ کیلومتر
کاخ گلستان: ۳.۱ کیلومتر
باب همایون: ۳.۴ کیلومتر

راهنمای خرید از بازار بزرگ تهران

در بازار بزرگ تهران هرچیزی که در ذهنتان باشد ‌می‌توانید پیدا کنید. اجناسی مانند: آجیل در بازار چهارسوق، انواع لباس‌‌های زنانه در بازار جعفری، طلا و جواهر در بازار زرگرها، لوازم خانگی در بازار حاجب الدوله، محصولات زیبایی و آرایشی در کوچه مروی، کیف و کفش در سرای مشیر. فقط توجه داشته باشید که بیش از نیمی از مغازه‌ها بصورت عمده هستند و خرده فروشی به ندرت انجام ‌می‌گیرد.

امتیاز دهید
لطفا نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا